Vi ska bli 3 barn föräldrar!

Min graviditet - BF Fre 21 aug 2009 Uträkning utgår från dagens datum: Tis 30 dec 2008.
Din graviditet startade Lör 15 nov 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Lör 29 nov 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 46 av 280. (16,4%).
Du är i vecka 7.
Du har gått 6 fulla veckor och 3 fulla dagar (v6+3).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Fre 21 aug 2009
Du har 234 dagar kvar till förlossning.


Vecka 7 - 27 dec - 2 jan 2009
Kroppen: Man kan känna sig illamående pga hormonerna och ha lite molnande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa.

Embryot: Embryot är nu 1 cm, handled och fingrar skapas. Händer och fötter kan
urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska bli hjärnan senare.

Egna anteckningar/bild: [Redigera]
Ursch och fy, jag mår ILLA!! JKag vill inte få det som när jag var gravid med Emilia det var det värsta jag varit med om eller som när min syster vänta Minna. Men men jag får hoppas att det går över. Mår ju bara illa har inte kräkts ännu. "Peppar peppar ta i trä"

Nu är det inte emigt längre att vi ska ha en till nu har vi hunnit berätta för de flesta. Att vi ska få en sista liten knoddnästa år dagen efer pappa fyller 34 och samma dag som moster fyller 38. Men jag har ju gått ver tiden med de andra två så vi får se när denna lilla skrutt behagar att komma ut =)

Ska njuta av varje dag jag mår bra i alla fall. Det är ju trotts allt sista gången. 3 räcker gott och väl för mig och 4 för Johan.




Skulle bara skriva om detta så ni om läser vet. =)

Ska åka oc hämta mamma och Hasse nu och skjutsa de till nån bil affär ör at öpa ett ytt batteri till deras bil som vägrar starta!
 Suck har ingen lus eftersom jag mår så förbaskat illa.

Julen har Varit underbar massa julklappar och mat! Ungarna har ett propp fullt rum med leksaker nu så jag sa att när de fyller år vill de bara ha filmer och kläder för leksaker har de så det räcker och blir över!!!

XOXO

Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0